alles ontdekken - Reisverslag uit Watchet, Verenigd Koninkrijk van Tamara Kan - WaarBenJij.nu alles ontdekken - Reisverslag uit Watchet, Verenigd Koninkrijk van Tamara Kan - WaarBenJij.nu

alles ontdekken

Blijf op de hoogte en volg Tamara

01 Februari 2015 | Verenigd Koninkrijk, Watchet

Gisteren ben ik voor het eerst naar Tropiquaria Zoo geweest. Gelukkig kon ik met mijn huisbaas Paul mee rijden, aangezien hij in de dierentuin werkt als poppen speler en in de winkel werkt. Dit was echt super fijn, aangezien er op dit moment een hoop verbouwingen bezig zijn in de dierentuin en ook aan de weg voor de dierentuin. Dit is op zich natuurlijk heel fijn, want de dieren krijgen veel meer ruimte, maar de bus kan niet meer bij de dierentuin komen dus het is nogal een chaos met het openbaar vervoer!

Toen we aankwamen bij Tropquaria liet Paul mij eerst zijn poppen theater zien. Ik mocht ook mee backstage kijken, wat heel leuk was. Backstage was een lange donkere gang die vol hing met een stuk of 30 handgemaakte marionette poppen. Alle poppen zijn minstens 10 jaar oud en half versleten en hadden allemaal een hele enge lach op hun gezicht. Nou moet ik zeggen dat ik zowiezo niet zo een fan ben van poppen en al helemaal niet als ze mij zo aan staren...

Vervolgens kreeg ik een rondleiding van één van de meisjes die de dieren verzorgt. Zij vertelde kort wat voor dieren het waren, waarom ze gehuisvest waren zoals ze waren en waar zij vandaan komen. Ook vertelde ze van elk dier wat hun naam was, wat ik natuurlijk gelijk weer vergeten ben. Toen wij klaar waren met de rondleiding kon ik mee doen met de animal encounters. Dit is een voorlichting voor de bezoekers en dan kunnen de bezoekers een dier vasthouden en krijgen ze wat informatie over het dier. Ik heb een python en een baardagame vastgehouden, wat voor mij niet heel bijzonder was, maar wel erg leuk.

Vervolgens ben ik zelf even een rondje door het park gaan lopen en heb ik mee geluisterd naar hoe de verzorgsters de bezoekers verhaaltjes vertelden over de dieren. Echt super leuk hoeveel informatie ze geven!!

Jane (één van de eigenaresse van de dierentuin) nam mij vervolgens mee in de auto om mij te laten zien hoe ik vanaf de bushalte bij de dierentuin kan komen. Wij hebben hetzelfde rondje ongeveer 30 keer gereden omdat zij doodsbang is dat ik zal verdwalen, wat niet helemaal onwaarschijnlijk is, aangezien ik een (achem) geweldiiiiggg richtingsgevoel heb.. Maar door Jane haar goede uitleg en aanwijzingen ben ik er zeker van dat ik niet zal verdwalen! Toch was Jane er niet helemaal op berust, dus heb ik het bedrijfsmobieltje gekregen zodat ik haar kan bellen als ik toch verdwaal haha. Super lief!

Ik heb heerlijk avond eten gekookt en heb de rest van de avond geskypte <3

Vanochtend lekker uitgeslapen en vanmiddag ben ik boodschappen gaan doen bij de lokale supermarkt. Dit is ongeveer 20 minuten lopen hiervandaan, dus het is te doen. bah bah wat een kou zeg, niet te zuinig. Maar toch hardnekkig doorstappen en goed rondkijken en genieten van de mooie omgeving. In de supermarkt ontdekte ik dat Paul zijn voorkeur voor eten uit blik helaas niet alleen Paul zijn voorkeur is, maar die van zo ongeveer heel Engeland. Mijn jacht op groente faalde dan ook aardig, aangezien de enige groenten die zij vers hadden spruitjes waren.. Toch maar de spruitjes meegenomen en met hangend hoofd weer naar huis gegaan.

Morgen begin ik officieel met mijn stage en kan ik verder in gaan op alle ins en outs van het verzorgen van de dieren.

Cheers mateys,

  • 01 Februari 2015 - 21:25

    Fannie:

    Veel plezier met je eerste échte stagedag Tamara!

  • 02 Februari 2015 - 06:32

    Opa/Vera:

    wat een mooi verslag, je krijgt echt een gied beeld!

    We kijken vol spanning uit naar het verder verloop.

    Dikke kussen en many hugs van ons beidjes.




  • 02 Februari 2015 - 10:06

    Rick Van De Bunt:

    Leuk verslag Tamara! Heel veel plezier op je stage en maak er 10 mooie weken van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tamara

Girl from the country of cheese and cows, hungry to unravell the worlds deepest secrets and taking the first step in discovering herself and creating herself by taking part in an intersnhip in a little village called Watchet, Somerset.

Actief sinds 25 Jan. 2015
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 1978

Voorgaande reizen:

30 Januari 2015 - 16 April 2015

Watchet,Somerset

Landen bezocht: